سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

مطابق با دستورالعمل شماره 92/399822 سازمان اوقاف و امور خیریه، متقاضیان همکاری افتخاری با بقاع متبرکه لازم است میثاق‌نامه‌ای که متن آن به شرح زیر می‌باشد را امضاء نمایند:

این‌جانب ................... فرزند ............. به شماره ملی .............. اینک که به یاری خداوند متعال و تحت توجهات حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) به کسوت خدمت‌گزاری در آستان مقدس خاندان و منسوبین اهل بیت عصمت و طهارت (صلوات الله علیهم اجمعین) مفتخر شده و به عنوان "خادم افتخاری" در بقعه/ مکان متبرکه ................... نائل گشته‌ام، در پیشگاه خداوند متعال متعهد می‏‌شوم ضمن رعایت احکام شرعی، اصول اخلاقی و قوانین موضوعه، نسبت به رعایت موارد ذیل نهایت دقت نظر و حساسیت را داشته و التزام عملی به آن‌ها را شرط شروع و ادامه همکاری افتخاری خود با بقعه و مکان متبرکه می‏‌دانم. بدیهی است در صورت عدم رعایت موارد مذکور، مسؤولیت عواقب آن را پذیرفته و نسبت به جبران خسارت‏‌های معنوی و مادی وارده به بقعه و مکان متبرکه و یا سازمان اوقاف و امور خیریه، طبق نظر و صلاحدید سازمان اقدام خواهم نمود.

   1. با توجه به شأن خاندان اهل بیت (علیهم السلام) و جایگاه بقاع و اماکن متبرکه، خود را ملتزم به رعایت احکام شرعی و حفظ ظواهر و آداب دینی و اخلاقی دانسته و از هرگونه عمل منافی شأن و جایگاه امام‌زادگان (علیهم السلام) و بقاع متبرکه چه در زمان خدمت و چه خارج از آن پرهیز خواهم نمود.

   2. هدف از خدمت افتخاری در بقاع و اماکن متبرکه، صرفاً کسب رضایت خداوند متعال و جلب عنایات حضرات اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) و برخورداری از اجر و فیض معنوی بوده و هیچ‌گونه چشم‏‌داشت مادی به خدمت در این بقعه و مکان متبرکه ندارم.

   3. در انجام خدمت در بقعه و مکان متبرکه، قوانین موضوعه، آیین نامه‏‌ها و دستورالعمل‏‌های ابلاغی توسط سازمان اوقاف و امورخیریه و یا هیأت امنای بقعه و مکان متبرکه را ملاک و مبنای عمل قرار می‏‌دهم.

   4. حراست از شأن و جایگاه معنوی بقعه و مکان متبرکه را وظیفه‌ی خود دانسته و نسبت به آن اهتمام خواهم داشت.

   5. با توجه به این که لازمه‌ی خدمت‏‌رسانی مناسب و شایسته به زائرین و مجاورین بقعه و مکان متبرکه حضور منظم و برنامه‏‌ریزی شده‌ی خادمین می‏باشد، لذا بر توافقات انجام شده با هیأت امناء یا مدیر داخلی بقعه نسبت به زمان، مکان و نحوه‌ی همکاری خود پایبند خواهم بود.

   6. اموال، امکانات، تجهیزات و امانات موجود در بقعه و اماکن متبرکه، نوعاً وقف بوده یا از محل موقوفات و نذورات تهیه شده، جزء بیت‌المال مسلمین و یا امانات مؤمنین است، فلذا حفظ و نگهداری دقیق آن‌ها و امانت‌داری را نیز از وظایف اولیه و اصلی خود دانسته و نسبت به آن توجه خاص و دقت نظر خواهم داشت.

   7. در صورت عدم امکان حضور در زمان و مکان مقرره جهت انجام خدمت، حتماً در زمان مناسب قبل از آن، مراتب را به اطلاع هیأت امناء و یا مدیر داخلی بقعه و مکان متبرکه رسانده و مانع از ایجاد خلل در خدمت‌رسانی خواهم شد.

   8. در صورت لزوم، اقدام به شرکت در دوره‌های آموزشی برگزار شده توسط سازمان نموده و نسبت به فراگیری سرفصل‏‌های آموزشی اهتمام خواهم داشت.

   9. با اتخاذ تدابیر لازم مانع از سوء استفاده از عنوان، جایگاه و کارت شناسایی خادم افتخاری خواهم شد.

   10. در زمان خاتمه‌ی همکاری با بقعه و مکان متبرکه نسبت به تحویل کلیه‌ی اموال و تجهیزات تحویل شده به این‌جانب و از جمله کارت شناسایی، در موعد مقرر و به نحوی شایسته اقدام خواهم نمود.



پایگاه اطلاع رسانی آستان مقدس امامزاده روح الله علیه السلام